Karadeniz’in Dibi Tamam Doğalgaz Akışı Bir Yıl Sonra

Karadeniz tabanından ilerleyerek Rusya’dan Türkiye’ye yılda 31.5 milyar metreküp doğalgaz aktaracak doğalgaz boru hattı projesi ‘TürkAkım’m deniz kesimi tamamlandı. Karadeniz tabanında birbirine paralel olarak ilerleyen930kilometre uzunlukta ikiboru hattı inşaasınınbitmesi nedeniyle dün İstanbul’da Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Rusya Devlet Başkanı Putin’in katılımıylabir tören düzenlendi.

TÜRK-RUS DOSTLUĞUNA VURGU

Törende konuşan liderler projenin tüm taraflara sağlayacağı kazanımlar sayesinde, hem bölge çapında sürdürülebilir enerji geleceğinin güvencesi, hem de Türk-Rus dostluğunun sarsılmaz temellerinden biri olacağım vurguladılar. Konuşmaların ardından Erdoğan ve Putin tören salonundan, Kırklareli açıklarındaki gemide bulunan Gazprom CEO’su Aleksey Millerve BOTAŞ Genel Müdürü Burhan Özcan ile canlı bağlantıya geçti. Liderlerin direktifiyle gemideki son kaynak işlemi yapıldı. Türkiye’ye ve Avrupa’ya doğalgaz akışı yaklaşık bir yıl sonra başlayacak.

930 KİLOMETREYİ DENİZ ALTINDAN KAT EDEN PROJENİN ÖZELLİKLERİ

2 kilometreyi aşan de rinlikte döşenen 81 cm çapındaki ilk boru hattı sistemi olan deniz kesimi, son teknolojiler kullanılarak hayata geçirildi. » Yaklaşık 4 cm kalınlığında özel bir çelikten üretilen, her biri 12 metre uzunluğunda ve 9 ton ağırlığındaki borular, inşaat gemisinde birbirine kaynaklanarak birleştirilip deniz tabanına yerleştirildi. > Rusya kıyısında, Anapa kenti yakınında başlayan TürkAkım Açık Deniz Boru Hattı. Karadeniz’i boydan boya kat ederek Türkiye kıyısına. Trakya’daki K(yıköy beldesi yakınında yüzeye çıkıyor. »TürkAkım, İstanbul, Bursa, Kocaeli. İzmir gibi Türkiye’nin batısındaki yüksek nüfuslu sanayi kentlerine doğalgaz sağlayarak bölgedeki üretimin güvencesi olacak. >TürkAkım aracılığıyla aktarılacak yıllık toplam 315 milyar metreküp doğalgazın yansı Türkiye’de kullanılırken, diğer yarısı Avrupa’ya aktarılacak. »

TürkAkım Boru Hattı’nın deniz kesiminin yapımında dünyanın en büyük inşaat gemisi olan ve bu alandaki en ileri teknolojileri kullanan Pioneering Spirit görev yaptı. * Günde ortalama 5 kilometre hızla ilerleyen deniz kesiminde bu dev gemi. 26 Ağustos 2018 tarihinde bir günde 63 kilometre boru döşeyerek bu alanda bir dünya rekoruna imza attı. » Boru hattının karaya çıktığı Kıyıköy’de alım terminali inşaatı halen sürüyor. Burada, deniz kesimindeki borulardan gelen doğalgaz. kara boru hatlarına aktarılacak. > Alım terminalinden sonra Lüleburgaz’da Türkiye’nin dağıtım şebekesine bağlanacak olan ilk kara hattını BOTAŞ inşa edecek. Avrupa’ya gidecek hattı BOTAŞ-Gazprom ortak şirketi yapacak. » Projeyle taşınacak 31,5 milyar metreküp doğalgaz, 15 milyon hanenin bir yıllık enerji ihtiyacını karşılamaya yetecek bir miktar. » Kıyıköy’deki ahm terminalinin bitmesinin ardından 2019 yılı içerisinde kara-deniz bağlantıları gerçekleştirilecek, tüm testlerin yapılmasıyla 2019 sonunda doğalgaz akmaya başlayacak. »Almanya. Japonya ve Rusya’da üretilen borular Bulgaristan’ın Vama ve Burgaz. Türkiye’de ise Samsun ve Trabzon limanlarında depolandı. » Her gün 400 kadar boru bu limanlardan gemiye aktarıldı. Günde ortalama 5 km boru döşendi. »23 Haziran 2017’de derin sulardaki inşaat başladı. »30 Nisan 2018’de ilk hat tamamlandı. »26 Haziran 2018’de ikinci hattın inşası yeniden başladı. »2200 metreye varan derinlikte döşenen 81 cm çapında boru hattı oidu. »Her biri 12 metre uzunluğunda ve 9 ton ağırlığında 158 bin boru kullanıldı. » Her bir hat 930 km uzunluğunda. »Pioneering Spirit gemisinin toplam ağırlığı, ünlü Titanic’in tam 8 katı.  » Geminin güvertesi 6 futbol sahası büyüklüğünde. » Geminin uzunluğu yaklaşık 8 jumbo jetin toplam uzunluğu kadar (477 metre uzunluk. 124 metre genişlik). » Projede toplamda 40’tan fazla ülkeden on binlerce personel görev yapıyor.

 

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password